woensdag 26 oktober 2011

Vergeten quiltje en....

Het als weer een tijdje geleden dat ik mijn blog bijgewerkt heb, niet dat ik bloggen niet leuk vind maar soms is er in en rond huis zoveel te doen dat ik er gewoon niet toe kom.

Allereerst het "vergeten" quiltje.
Iedereen heel hartelijk bedankt voor het meedenken voor een naam,
 een naam die begint met de letter I.
Nee het is niet één van jullie namen geworden, het is een naam die (heb ik bij het zoeken, gelezen) als afkorting van Alida gebruikt kan worden en laat mijn moeder nu Alida hebben geheten........
het wordt dus.... IDA

Ida's "vergeten"quiltje!
Het etiket moet ik nog maken, maar het quiltje is af.


Ik vind het een dotje,
zo lekker zacht door de wollen tussenvulling
en zo "breekbaar" van kleur


Ook de achterkant heeft zo'n mooi stofje.
Voor- en achterkant heb ik tegen elkaar geslagen en met een klein steekje vastgezet,
zoals bij veel oude quilts gedaan werd.

*

Verder ben ik nog druk bezig in huis.
Omdat onlangs ook onze jongste DS  uitgevlogen is,
vroeg de zolder om een opruimbeurt.
En daar kwam ik natuurlijk héél veel kinderboeken tegen.
Want voorlezen was zo genieten ......
Een prachtig "herfst" boek zal ik jullie laten zien.


Een prachtig prentenboek van Elsa Beskow dat in de herfst altijd te voorschijn werd gehaald en waarbij vroeger natuurlijk een "herfsttafel"  hoorde....


Maar ik zit te dromen.

*

Ik heb ook mijn winterquilt gewassen en lekker buiten laten drogen
en nu ligt "zij" weer op ons bed.


En nu ben ik druk aan het knippen...


Want vrienden van mijn DS en DD verwachten binnen enkele weken een baby.
Ze hebben allerlei patroontjes bekeken
en het schaapjesquiltje is ook voor hun favoriet!


Dus heb ik Quiltmania 34 maar weer eens opgezocht,
 ik heb de blokken gesneden en ben schaapjes aan het knippen.

Wordt vervolgd!

*

Groeten,Wilma




14 opmerkingen:

  1. Ida is Prachtig geworden. De kleuren zijn zo mooi. Ik vind de rand ook zo mooi gequilt. weer een bijzondere quilt Wilma.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige quilt Wilma.
    Wat kan jij mooi quilten.
    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad een heel lief quiltje, en je benaming "breekbaar" vind ik goed gekozen. Zo mooi afgewerkt ook, zonder bies.
    En wat zal je winterquilt heerlijk ruiken van dat buiten drogen.
    Wordt vast een schattig quiltje, met die woldragertjes erop.. Schaapjes knippen...:) is weer eens wat anders dan schaapjes tellen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu deze (A)lida vind het een prachtige naam en een schitterende quilt, de kleurtjes zijn zo lief en teer, je winterquilt mag er ook zijn, ik moet echt doorwerken aan de mijne zodat hij op het bed kan als het kouder wordt!
    Veel plezier met het maken van het schapenquiltje, ik maakte er jaren geleden een en vond het echt leuk om te doen. Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die vrienden van ds en dd boffen maar! Het wordt vast enig, en dan zo'n klein wurmpje eronder! Ida is ook een snoepje, mooi om haar naar je moeder te vernoemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hej Wilma, ik zit hier niet alleen weg te dromen bij het boekje van Elsa Beskow, maar ook bij de prachtige Ida quilt.
    De baby zal binnenkort heerlijk onder een lief schapenquiltje kunnen dromen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind de Ida quilt prachtig. Die mooi tere kleuren. Je nu gewassen quilt mag er ook zijn. Succes met de schaapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een snoepje, die Ida! En succes met je schaapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ida is prachtig geworden, helemaal af en de kleuren zijn geweldig. Leuk die schaapjes en jullie winterquilt heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel plezier met het maken van de schaapjes quilt, dat blijft ook een mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk kraamkado, een quilt met schaapjes!
    en Ida is een statige naam voor een mooi quiltje, goed bedacht.
    Ik heb dat boek over Okke, Nootje en Doppejan ook hier in de kast voor de kleinkids, ik vind het zoooo leuk!!
    alle boekjes uit de serie, trouwens.
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je vergeten quiltje is erg mooi geworden, leuke naam ! ! !
    Ik zie het schapenquiltje in de linker kolom staan wat een leukerd is dit geweldig voor een kraamcadeautje ! ! !

    Fijn weekend Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, wat een pracht van een quilt is "Ida" geworden, wat een schitterende, tere uitsraling heeft ze. Je moet toch wel héél tevreden zijn dat je haar hebt afgemaakt. Mooie ode aan je moeder ook.
    Groetjes,
    Els G.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt en een reactie achter wilt laten.
Jij weet op wie jij reageert, zo wil ik ook graag weten wie op mij reageert m.a.w. ik wil ook graag weten wie jij bent. Anonieme reacties of reacties van mensen die zich niet bekend (willen) maken, worden door mij meteen verwijderd.

DOOR MIJ GEMAAKT

DOOR MIJ GEMAAKT
Stamboomquiltje

Kaffe Fasset quilt in serre

Little Sunny 2011

sjaal

Made in Holland 2001 (ontwerp Kaffe Fasset)

theemuts (eigen ontwerp)

tas (ontwerp Salgarollo)

kraamcadeautje

tasje

borduurtjes

zomerzon

winterdeken

Versailles (ontwerp Salgarollo)

Home is... (quiltje 3)

zomerdeken

Trip around the wold 2003

teatime 1999

Mary's cribquilt #1

cadeautje 2002

Marriets Mandjes

cadeautje 2002

kinderquiltje

cadeautje 2002

kerst 2002

Lappen Liber 1999

Hommage aan Annie Heslop

merklapquiltje

Japanse juweeljes in een Hollands jasje

lentemandjes

Folkart (2002 ufo)

it's not easy to bee green 2001

Hommage aan Oberkampf

Klosjeskleed (ufo)

hexenjacht 2001

Redwork (ontwerp Bunny Hill) ufo

Herfstzon

Winterblues (ontwerp Salgarollo)

Kerstster (ontwerp Salgarollo)

Amish Quilt (ufo 2001)

Dear Jane (ufo 2001)

Kerstkleed (ontwerp Salgarollo)

Sterren

Tuinquilt (variatie Kaffe Fasset)

Schôn van ut lilluk

kerstmannen

rising sun (detail)

Y2K (top ufo 2000)

Sterren in rood

Upstairs Downstairs

cadeautje 2004

kerstsampler 1999

applicatiequiltje

Welsh quilt (ufo 2006)

Roosje (2004 Eigen ontwerp)

Pour les Dames (eigen ontwerp)

Zon, zee, zand

banenquilt (Jan Mullen techniek)

La maison (quilt 2)

eerste quiltje maart 1998

Visite (eigen ontwerp)

Miss Bennet (eigen ontwerp)

Annabel (eigen ontwerp)

Celine (eigen ontwerp)

Dorothy 2010 (eigen ontwerp)

Torchons (ontwerp Anne van Damme)

Elisabeth (eigen ontwerp)

Fleur pour Monique (eigen ontwerp)

boutis

Elise detail (ufo) (eigen ontwerp)

merklapje 1997

Georgina (reproductie antiek quiltje)